Płyta „KOBIETA Z WYŻSZYCH SFER”

„KOBIETA Z WYŻSZYCH SFER. POLOWANIE NA MUCHY”

20140826_195508

Piosenki z płyty „Kobieta z wyższych sfer. Polowanie na muchy” powstawały w przeróżnych okolicznościach i nietypowych miejscach twórczych, takich jak stół kuchenny (typowe dla kobiety, nieprawdaż?), plecak trzęsący się w autobusie, czy chwile bez zajęć w pracy (Nie podczas prowadzenia lekcji, nie, nie, drogi i miły czytelniku. Nauczyciele mają tzw. okienka – wolne godziny. Zdarzyło się i na nich myśleć koncepcyjnie, ot, wszystko. [Dopisek dnia 23 kwietnia 2017]). Nie było w tym wszystkim szczególnej, tzw. „magii”, powstawały ot tak, po prostu: bo był pomysł, potrzeba chwili, uczucia, które chciało się wyrazić w muzycznej formie. Dużo w nich elementów biograficznych, ale nie tylko one dominują, na szczęście. Choć zastrzegałam się, że koniec z piosenkami – znowu mi się napisały. Muzyka potrafi łączyć ludzi w różnym wieku i o odmiennych światopoglądach, a współpraca z muzykami zawsze jest dla mnie przywilejem i ma wiele uroku: czasami są to ludzie bardzo młodzi, a czasami dojrzali i doświadczeni profesjonaliści. Będzie mi miło, jeśli przynajmniej niektóre utwory, które zagraliśmy, spodobają się słuchaczom.

(Wszelkie prawa zastrzeżone)

Kobieta z wyższych sfer

Zabieg zastosowany tutaj jest prosty: „ona” uwodzi „jego”, pod postacią Królowej Wszystkich Nauk, kryje się matematyka, a ten, który chciałby poznać jej urok, nie osiągnie tego bez żadnego wysiłku. W czasach szkolnych, matematyka nieźle dała mi w kość, choć do matury nauczyłam się jej w dwa miesiące.

(Agata Demidowicz: music, lyrics, guitars and vocal, Piotr Małkiewicz: bass guitar, Tomasz Boćkowski: percussion)              

Production and mix: Tomasz Boćkowski

 

Spójrz, kochany spójrz

Utwór napisany pierwotnie dla dziewcząt z zespołu Red Wine, z którym pracowałam około półtora roku i bardzo miło ten okres wspominam. Pomimo tego, że tekst nawiązuje momentami do spraw poważnych lub nieistotnych dla młodego człowieka, np. takich, jak upływ czasu, dziewczyny chętnie tę piosenkę wykonywały. Na ogół, jeśli założyć, ze mężczyzna kocha kobietę, fakt ten uznaje on za oczywistą oczywistość, o której nie trzeba mówić, bo ona rozumie się sama przez się. Gdyby mężczyźni wiedzieli, jak bardzo kobiety potrzebują zapewnień o miłości, chociażby z czystego wyrachowania  – zapewnialiby częściej.

(Agata Demidowicz: music, lyrics, guitars and vocal, Piotr Małkiewicz: bass guitar, Tomasz Boćkowski: percussion)            

Production and mix: Tomasz Boćkowski

 

 Na przekór

Piosenka stworzona na potrzeby programu słowno-muzycznego o tym samym tytule. Trzeba przyznać, że ludzie młodzi mają wiele fascynujących cech: szczerość, niesamowitą kreatywność, wrażliwość, bystrość umysłu, poczucie humoru. Niestety, wszystko to może ulec zniszczeniu w konfrontacji człowieka z narkotykami, używkami czy środkami, których nie znam i nie chcę nigdy poznać; stąd treść refrenów w utworze. Druga część tytułu płyty, ma niewątpliwy związek z autentycznym polowaniem na muchy, które odbyło się w czasie nagrywania (może dlatego?) nieco bzyczącej solówki.

(Agata Demidowicz: music, lyrics, guitars and a bit crazy „bumble-bee”  guitar solo and vocal, Piotr Małkiewicz: bass guitar, Tomasz Boćkowski: percussion)       

Production and mix: Tomasz Boćkowski

 

Jak we mgle (Misty)

Ten standard jazzowy (Misty) zawsze urzekał mnie zarówno słowami jak i swoja piękną, kojącą harmonią. Pokusiło mnie, tak to można nazwać, aby przetłumaczyć jego tekst na język polski i zaśpiewać go właśnie po polsku.

(Agata Demidowicz: Polish lyrics, guitars and vocal, Piotr Małkiewicz: bass guitar, Tomasz Boćkowski: percussion)                                  

  Production and mix: Tomasz Boćkowski

 

Całą mnie (All of me). Żarcik muzyczny

Wielokrotnie słuchałam  standardu w różnych wykonaniach i zawsze bawiła mnie treść i uderzała jego logika: „jeśli zabrałeś/zabrałaś moje serce, to czemu nie wziąć całej ‘reszty’, proste, prawda? I w tym przypadku, tekst został przetłumaczony na język polski, nieco wzbogacony słownie i zaśpiewany z tymi naszymi wszystkimi „sz”, „ś”, „cz”, itd.

(Agata Demidowicz: Polish lyrics, guitars and vocal, Piotr Małkiewicz: bass guitar, Tomasz Boćkowski: percussion)                                       

Production and mix: Tomasz Boćkowski

 

Blues na wyłączność

Tak, właśnie na wyłączność … My, kobiety, choć może udajemy, że tak nie jest, bo trzeba robić dobrą minę do złej gry, w rzeczywistości mamy w sobie dużo zaborczości. Cóż, chciałoby się tego mężczyznę zagarnąć, pochłonąć, najlepiej schować do kuferka i … kontrolować jego wyjścia i przyjścia i … mieć go t y l k o  dla siebie. W życiu więc niestety marzymy o tym,  co nieosiągalne, ale o tych marzeniach spróbowałam chociaż zaśpiewać.

(Agata Demidowicz: music, lyrics, electric guitar and vocal, Jarosław Wiśniewski: electric, acoustic guitar and guitar solo, Piotr Małkiewicz: bass guitar, Tomasz Boćkowski: percussion)

Production and mix: Tomasz Boćkowski

 

Żet-eM (Żona i Mąż)

Żet-eM powstała z okazji rocznicy ślubu znajomych, jako muzyczny prezent, ale słowa są uniwersalne, a przynajmniej, takie miały być w założeniu. Przyznaję, zachciało mi się trochę pośmiać z typowych męskich i kobiecych zachowań.

 

(Agata Demidowicz: music, lyrics, guitars, ‘female’ solo on the acoustic guitar and vocal, Piotr Małkiewicz: bass guitar and ‘male’ solo on the bass, Tomasz Boćkowski: percussion)

 Production and mix: Tomasz Boćkowski

Music-Headphones-l